《網上學習,還是妄想學習?》

學生抱怨:「我怕咗網上教學,直頭唔想面對。」

最近有唔少大專生大學生同我地反映,指出學校為咗停課不停學,都紛紛推出網上教學,希望繼續維持學生學習進度。

疫情影響下,網上教學似乎係一個好方法,令留喺屋企嘅學生繼續學習。

但就造成好多尷尬問題發生,令學生高呼「唔好再浪費我地時間呀!」

究竟網上教學發生咩事令到時下學生叫天苦地?

最講到利用網上教學,必推「Zoom」呢個教學Apps,幾乎各大院校同中小學都會利用Zoom嚟做網上教學。

網上教學原意係好,但似乎推行急進,唔少缺乏網絡使用知識嘅老師,對於利用網絡工具嚟教學似乎真係好大挑戰,仲未學點用時,已經被夾硬推出教學,令到教學質素大幅下降。

學生反映,學校課程時間經常三番四次作出改動,令人無所適所。

而課堂本應十時開始,卻不斷「試Mic」、「調整畫面」同「網絡延遲」等令到十點半先正式開始上堂,學生坐喺到望住個螢幕大感無奈同急燥。

最令學生尷尬問題,就係屋企環境唔係太整理,有時老師會要求「開Cam」證明學生在上堂,令身邊嘅同學都能夠從螢幕中睇到自己屋企,令人感到極度尷尬。

「我屋企唔係好有錢,間屋唔靚又細,但叫我開Cam比人睇到我屋企咩情況,我會覺得好難受。」

而疫情影響下,好多家庭成員都留喺屋企,令到學生網上教學時,其家人聲音亦嚴重影響其他人。

而教學質素亦會受到網絡延遲所影響,而好多Live嘅教學都缺乏重溫,令學生無法重溫令學習動機下降。

其中一位大專生亦說:

「有啲老師想我地網上學習時開心啲,多啲互動,我明白佢地原意係好,但真係令我地同學好尷尬,我相信老師都好尷尬,第一次對住個螢幕自言自語。」

我地uTouch網上青年服務都深感明白學生煩惱同擔憂,我地認為突如其來嘅肺炎疫症影響下,好多學校一時之間要推出網上教學的確存在好多挑戰,相信老師同學校方面都盡力去改善實際教學情況同聆聽學生意見,呢啲都係學習同實踐嘅第一步。

我地都建議網上教學可以由基上需要上改善:

建議設置「重溫」功能和不用「開Cam」和作出互動,咁樣保障到學生免受尷尬之苦。

但任何措施都可能有不完善地方,例如:如何證明學生真係聽緊書?

但最起碼可以減少尷尬同生厭問題,學生自然有動力去聽書,將來網上教學先會變得更完善。

不過最令學生無奈嘅係,學校通常透過冷冷冰冰嘅Email通知,對於學生抱怨或主張改善嘅想法,似乎聽不到。

唔知大家對於網上教學呢樣新模式有咩意見呢?

不妨反映比我地聽下=]

發表回覆

你的電郵地址並不會被公開。 必要欄位標記為 *