《好多同學話我撞邪……但其實我有驚恐症》

某個晚上,突然有個女仔向我地求助,佢不斷打好多字比我地,表示非常無助,情緒感到極大困擾。

於是我關心地問:「先冷靜一下,我會一直喺到同你傾,可以講我聽發生咩事?」

對方似乎都意識到自己打字太快太急,於是都停一停,然後再慢慢講我聽發生咩事。

「我叫Winnie,近半年嚟我都好唔開心,我經常都控制唔到自己,我會突如其來好驚,好驚會死……之後就會做啲異常又令人奇怪嘅行為……」

「係咩行為?」

「一種好多人都話我好似撞邪嘅行為……」

我個人嚟講唔係好相信撞邪呢啲事情,但對方又講得好認真,經過一輪對談,我大概懷疑winnie 患有驚恐症。

所謂嘅驚恐症,係指患者喺無任何危險或壓力情況下,都會感受到一股恐懼同焦慮。呢種突如其來嘅恐懼會令人產生強烈嘅不適,仲會呼吸困難同手震問題。

由於文字對談有限制,文字亦好難表達出winnie嘅處境,加上每次病發時,winnie 都控制唔到自己,於是我都花咗唔少時間同佢建立案主關係,終於相約到佢嚟我地中心見面。

對於從來無處理過驚恐症嘅我實在有點挑戰。加上第一次見winnie,我內心都有點戰戰競競。

同事將winnie帶到入輔導室,我都準備完相關文件準備推門入去。

當我見到winnie時,佢滿頭大汗,眼神空洞,見到我後一臉更加緊張。

我先坐下,然後問:「口唔口渴? 拎杯水比你飲?」

Winnie 搖搖頭示意唔需要。

我見出面陽光有啲刺眼,於是起身走到窗邊說:「 好似有啲殘眼,我拉一拉個窗簾先。」

「唔好!就咁喇!」winnie突然緊張地叫停我。

我望一望Winnie,再望一望窗簾,然後點點頭慢慢坐返低。

「Ok…..之前一直喺Whatsapp同你傾關於你有驚恐症嘅困擾,即使你去咗睇醫生都只係開一啲抗抑鬱藥比你,但你覺得無咩幫助之餘,啲藥仲令到你無咩精神返學,你嚟搵我地係想我地幫你解決呢個問題?」

「其實搵你地之前,我都有搵社工,只係覺得無咩用,之後見到原來網上都有社工…..咪試下搵你地。」

「不如你講下你咩情況之下會發作…..同埋講下發作時會點樣。」

「其實我都唔係好知幾時開始有呢個病,最記得大學有一次Presentation,本身一直都好地地,但當個Tutor熜咗燈之後,我突然間好似控制唔到自己咁,全身都好驚好震…..之後我就唔知自己做過啲咩嚟,好多同學話返比我聽,佢地見到我好似失咗控咁,一直震住匿喺張枱下面。」winnie 一路講,我留意到佢個身體一路震緊。

我望望窗邊,然後說:「所以你岩岩唔想我關窗簾,係因為太黑……或者會令到你發作。」

Winnie 點頭示意。

後來對話之間更發生一段小插曲,winnie突然身體震得更利害,雙眼反白,不斷將頭個向身後嘅牆撞去,我不斷叫停佢勸佢放鬆身體,最後我亦開門大叫要求支援。

𠴱次面談之後,大概我都明白點解班同學仔會覺得佢撞邪,Winnie嘅病係由大學開始,每次天黑或喺昏暗地方底下,Winnie都會覺得好驚,每次夜晚瞓覺為咗唔影響室友,都會去廁所開住燈瞓覺。

同時間,每次面談,winnie都鼓起好大勇氣去見我,因為Winnie提過有次搭巴士嚟搵我時侯,經過隧道時,由於昏黑環境底下亦都令佢發作不斷震,身邊嘅人都好似覺得佢撞咗邪咁,令佢好難堪。

當我提出會唔會轉地點更方面見面時,winnie拒絕,佢希望可以克服到。我亦感到安慰,因為佢改變動機都大。

為咗減輕發作時侯出現嘅失常行為,我地都建議Winnie盡量分散自己注意力,學習一啲放鬆技巧,幫助紓緩焦慮、不安嘅情緒,同時亦配合醫生指示定期服食藥物,情況都改善咗好多。

某日,當我離開輔導室正想關門時,同事遠處大叫:「喂!陣間借間房嚟見case!」

我即刻細聲說:「殊……我Client瞓緊覺,你搵第二間房喇!」

我再望向輔導室內,陽光照射底下,Winnie伏在桌上一臉安穩的樣子滿足地睡著。

驚恐症是情緒病的一種,約每75人中便有1人患上,而女性的患者較多。

目前仍未清楚了解驚恐症的成因,但相信與遺傳、壓力、腦部物質失衡有關。

要預防驚恐症再發作,患者要學懂放鬆,避免情緒過激及壓力太大,多做鬆弛練習。

《完》

請Like 我地Facebook / ig,以示支持,有更多故事帶比大家!
記得like我地page~

如果大家想找人傾訴,我們很樂意和你詳談
大家亦可以嘗試我們的輔助小精靈,去了解自己,測試你的快樂指數。
http://m.me/utouch.hk

https://hearforyou.hk/tc/home
想了解多d 有關情緒服務,可以上呢個網址=)

#情緒支援
#hearforyou
#wellness
#utouch

******************
Instagram:http://instagram.com/utouch_hkfyg
Facebook:utouch.hk
Facebook inbox:http://m.me/utouch.hk
Whatsapp:https://wa.me/8

發表回覆

你的電郵地址並不會被公開。 必要欄位標記為 *