《未知的恐懼,令我地在新環境底下感到情緒困擾》

九月開始,疫情稍為緩和,學生亦都逐步開學,職業市場亦慢慢恢復。
而近日,我地網上青年服務亦陸續收到唔少求助,大部份係岩岩踏出社會工作或岩岩升學嘅個案,大家都一致認為新環境底下未能適應,對將來充滿未知嘅恐懼,加上擔心未能識到同伴,亦懷疑自己能力是否勝任眼前挑戰……種種壓力,其實令到唔少人情緒出現問題。
其實大部份個案都因為「適應」問題而造成,但每個人嘅適應時間都唔同,有人好快已經投入新環境之中,亦有人長期受壓,加上市道唔好,轉工困難,唔能夠輕易轉換環境,結果,每一日返工都係受罪。
同樣地,大學生升讀大學學位本來係一件值得高興嘅事,但往往未能適應而唔開心,但心知一旦接受學位,不能輕易放棄,亦難以向家人交代,結果每一日返學都係受罪。
每一日都係受罪,每一日都承受痛苦,繼而懷疑自己能力,點解其他人可以返得咁開心?而我就喺到默默痛苦著,係咪我無用?係咪我……
過去幾年,我地處理唔少相關個案,部份個案原因是源於「揀錯科」、「揀錯工」而造成長期情縉困擾,但當細心傾談和了解自己性格能力時,問題都好快得到處理。而另外大部份個案最終因為適應了新環境而漸漸投入,情緒困擾亦慢慢得以抒緩。
「阿sir,咁究竟我幾時先可以適應得到?」
每個人抗壓力同成長經歷都唔同,所以好難講究竟要幾耐,但千其唔好將呢種恐懼同挫敗歸於自己能力,呢個絕對係危險想法。
要面對新環境,我相信任何人都會擔心,會感到戰戰競說,即使我地社工都一樣,岩岩出嚟做事,見到身邊同事能力比自己高時,對比自己零經驗,好容易懷疑自己能力同會擔心自己成為同伴之中的負累,但其實「能力」好多時都係靠經歷累積,做得多自然會進步,正如有套動畫「男兒當入樽」一樣,主角櫻木花道只係岩岩學打籃球就要為大家比賽,佢一直擔心連累隊友而小心避免犯錯,但事實上,大家都理解「佢一定會犯錯」,亦將佢嘅犯錯列為預計之中。相信無咩人會期望一個岩岩出嚟做事嘅畢業生能夠做到好多經驗…零犯錯等等要求吧
讀書亦一樣,特別剛上大專大學的學生,始終學習模式同中學完全係兩回事,適應上就更加感到困難,加上疫情影響下,大家隨時返咗學一個月都未見過同學仔……亦對於呢種模式充滿未知恐懼。
但唔緊要,我再重覆強調,這是正常的反應!
如果有任何開學讀書或工作適應問題,隨時搵我地,我地一定陪伴你渡過呢個「適應期」。
千萬唔好輕易放棄或逃避,更唔好懷疑自己能力。
如果大家想找人傾訴,我們很樂意和你詳談。
大家亦可以嘗試我們的輔助小精靈,去了解自己,測試你的快樂指數。
想了解多d 有關情緒服務,可以上呢個網址=)
******************
Facebook:utouch.hk
Facebook inbox:http://m.me/utouch.hk

發表回覆

你的電郵地址並不會被公開。 必要欄位標記為 *