一直以嚟,當值嘅時候都聽過唔少求助個案會以聽歌作為放鬆嘅方法,聽落好似老生常談,同叫你唔開心沖個涼冇乜分別。

但對我嚟講,不論開心定唔開心我都會聽歌,音樂係一樣好特別嘅嘢,音樂可以疏導自己嘅情緒,可以令一個人更容易去釋放自己嘅感受,亦可以俾大家喺歌曲中搵到共鳴感,就好似突然有人明白自己一樣。我亦都相信每個人都有一首自己好鐘意嘅歌,喺唔開心嘅時候可以帶到力量俾自己。

由2020年林家謙嘅一人之境,到近期Mirror爆紅,幾位成員(私心係柳柳粉)嘅Solo歌都成功引起平時冇乜點聽廣東歌嘅朋友關注。

講起廣東歌,大家都一定有聽過當代香港詞壇嘅『兩個偉文』,林夕先生(原名為梁偉文)同黃偉文先生所寫嘅歌曲,而當中有一首歌,就係由陳奕迅演繹,C.Y. Kong作曲,林夕填詞嘅《不來也不去》。

以我自己嘅理解,林夕先生以佛學去分析人與人之間的聚散,由初初對得失嘅執著到慢慢學識放低,描述故事主人翁放低一段關係嘅心路歷程,到最後釋懷嘅時侯並唔係忘記當時令佢受傷嘅人同事,而係選擇接受呢一件事只係佢呢一生入邊嘅其中一條刺。

要學識釋懷一啲唔易,包括我自己在內都未做到,但係好想分享當中嘅一啲歌詞俾大家,以下都係我自己對歌詞嘅一啲見解,如果大家覺得有理解錯請見諒。

『留下我 在糞土當中 翻檢背囊 直到拾回自己,
掌心因此多出一根刺 沒有刺痛便懶知』

遇上情緒嘅當刻,好多時都要自己一個面對。感覺就好似喺糞土一樣,但因為生活,都係要喺傷口癒合前就要拉起自己,慢慢就會去逃避嗰種令自己難堪嘅情緒,亦會怕咗自己嘅情緒出現。

『血液裡 才遺傳悲喜,
誰亦難 避過這一身客塵,
但剛巧出於你』

不過其實生而為人,有悲傷、喜樂、唔同嘅情緒同埋執著都係一件無法避免嘅事。既然無法避免情緒嘅出現,我哋可以選擇嘅就只有點去面對同擁抱我地自己嘅情緒,因為種種情緒都係來自我哋自己嘅內心,我哋亦都要學識同佢一齊生活。

當然,管理情緒一啲都唔易,都係要靠大家一邊生活一邊學習,而當你覺得自己面對唔到嘅時候,除咗搵friend,聽歌之外,仲可以搵uTouch,同我哋傾下。

************************************

音樂世界浩瀚如海,全世界、不同國家、不同語言嘅歌數之不盡,但廣東歌對我一直都有一種特別嘅魅力,因為佢用嘅係香港人嘅母語,廣東話去演繹一首歌。希望大家都可以多啲支持廣東歌。

發表回覆

你的電郵地址並不會被公開。 必要欄位標記為 *